.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حاشیه سفر شهرستانی حسینی پور استاندار مازندران ؛
«میاندورود» ؛ شهرستان نیمه تمام !
شهرستان میاندورود به خاطر همسایگی با مرکز استان و مزیت‌های اقتصادی فراوانی که دارد تا امروز باید به شهرستانی برخوردار تبدیل می‌شد اما کم‌توجهی مدیران ارشد سابق استانی و همچنین سوءعملکرد برخی مدیران شهرستانی در ادوار گذشته موجب شد حرکت رو به توسعه در این شهرستان به تعبیر استاندار مانند برخی طرح‌ها «لاک‌پشتی» باشد .

شمال نیوز / محسن طالبی زیدی : در استان مازندران که متاسفانه به «گورستان طرح‌های نیمه‌تمام» هم لقب گرفته و به قول استاندار مازندران بیش از سه‌هزار طرح نیمه‌تمام دارد، یک مشکل بیشتر داریم که ما از آن با عنوان شهرستان های نیمه‌تمام نام می‌بریم و به نظر ما شهرستان میاندورود یکی از این شهرستان‌ها است. شهرستانی که مزیت‌های اقتصادی و جغرافیایی بسیاری دارد اما به‌درستی از این مزیت‌ها استفاده نمی شود. 

  

 

 این شهرستان که حدود دو دهه قبل از مرکز استان مازندران جدا شد و سال‌ها است فرمانداری مستقل و دو بخش دارد، با مشکلات متعددی مواجه است و محدودیت‌های بسیاری دارد و شاید بتوان گفت بخشی از محروم‌ترین مناطق استان مازندران در این شهرستان واقع شده است . ضمن این‌که در عین حال بخشی از ارزشمندترین مزیت‌های اقتصادی و جغرافیایی مازندران نیز در همین منطقه قرار دارد.

 

در پیوند با همین موضوع لازم است بنویسیم که شهرستان میاندورود، ظرفیت‌های عظیمی دارد اعم از فعالیت برخی صنایع بزرگ و اراضی کشاورزی و باغی و همچنین ظرفیت نیروهای انسانی بالا و لازم است این ظرفیت‌ها شناخته و برای شکوفا کردن آن بهره لازم گرفته و از این سرمایه‌ها در جهت توسعه منطقه گام برداشته شود.

 

 

 سفر استاندار مازندران به شهرستان میاندورود، می‌تواند زمینه‌ساز شناسایی بهتر و بیشتر این ظرفیت‌ها باشد و سبب‌ساز اجرای برنامه توسعه در این شهرستان شود، سفری که با حضور و همراهی مدیران ارشد استانی انجام شد.

 

همان‌گونه که گفته شد شهرستان میاندورود به خاطر همسایگی با مرکز استان و مزیت‌های اقتصادی فراوانی که دارد تا امروز باید به شهرستانی برخوردار تبدیل می‌شد اما کم‌توجهی مدیران ارشد سابق استانی و همچنین سوءعملکرد برخی مدیران شهرستانی در ادوار گذشته موجب شد حرکت رو به توسعه در این شهرستان به تعبیر استاندار مانند برخی طرح‌ها «لاک‌پشتی» باشد.البته امیدواریم در دولت سیزدهم گام های بلندی برای توسعه این شهرستان برداشته شود تا در آینده از این دوره به عنون دوران پیشرفت و آبادانی « میاندورود» یاد کنیم .

 

واحدهای تولیدی بسیاری در این شهرستان فعال هستند که نیاز مبرم به تسهیلات بانکی با سرفصل سرمایه در گردش دارند اما پرونده آنان در اتاق این مدیر و آن دستگاه، سال‌ها است که خاک می‌خورد و خوشبختانه در سفر اخیر، بخشی از این مطالبات اعتباری در مسیر پرداخت قرار گرفت.  

 

 

البته در استان مازندران، شهرستان‌هایی چون میاندورود کم نداریم، روستاهایی که چندسال از ارتقای آنان به شهرستان گذشته است اما همچنان مانند یک روستای بزرگ هستند و شهرداری‌ها، خدمات مناسب و متوازن ارائه نمی‌دهند و برنامه توسعه در دست ندارند.

 

 

یکی از صفات زیبا و مناسب برای توسعه «توازن» است . به عبارت روشن توسعه اگر متوازن نباشد، به متضاد خود تبدیل می‌شود و استاندار مازندران و مدیران ارشد استانی نیز باید به این مولفه توسعه توجه و تلاش کنند قطار توسعه در همه شهرها و روستاهای استان در حرکت باشد و این‌گونه نباشد که برای شهرهای گروه الف، شهرهای بزرگ و مناطق مهم، برنامه توسعه در دست داشته باشیم اما شهرهای جدیدالتأسیس و مناطقی دیگر از استان را رها کنیم.

 

 

 بی‌توجهی به این نقدها موجب می‌شود بسیاری از متخصصان و سرمایه‌های انسانی به این دلیل که فضایی برای اشتغال پیدا نمی‌کنند ناچار هستند از شهرستان یا حتی از استان خارج شوند و به مناطق دیگر کشور بروند و همین موضوع، موجب خواهد شد منطقه و شهرستان‌های جدیدالتاسیس، بیش از گذشته از نیروهای متخصص خالی شوند و آسیب سنگینی به شهرستان وارد شود.      


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 27 دي 1402
من به عنوان یک میاندورودی سئوال دارم که فرودگاه در کدام شهرستان مستقر است ؟ چرا از آن به نام فرودگاه شهر دیگی نام برده میشه ؟ اگر کسی پاسخی داشت اعلام کنه لطفا
نا شناس 27 دي 1402
سلام علیکم
اول اینکه : فرمودید سو عملکرد مدیران این نگاه منفی شماست اما بنده بعنوان عضو کوچکی از این شهروندان و یک میاندورودی و مسئول کوچکی از این شهرستان عرض میکنم که همه ی مدیران در زمان خود با اندک ظرفیتها و بضاعتهای و امکانات مالی و اجتماعی تونستند که قدمی بردارند و مشکل در سطح کلان استانی و نگاه برخی مدیران استان بود نه شهرستانی . حال اینکه مدیر و نماینده ارشد دولت در این شهرستان، جناب آقای طالبی ورکلائی که اولین فرماندار بومی شهرستان هستند که دغدغه و پیگیریهای های خاصی در امر توسعه و پیشرفت شهرستان و مطالبه گری از مدیران استانی دارند بحثی وجود ندارد ایشان تمام هم و غم خود را برای این ضرورت مهم بکار برده و از همه ظرفیتها موجود در پیشرفت این شهرستان تلاش میکنند.

دوم و آخر اینکه کمی به اطلاعات خود بیفزائید، بخش میاندورود از سال 1389 از شهرستان ساری جدا شده و الان 13 سال تبدیل به شهرستان شد، نه حدود دو دهه!!!!

بی نام منصف
پاسخ ها به این نظر
سورکی 28 دي 1402
شما باید هم راضی باشی آقا یا خانم بی نام منصف . همین که عنوان مسئول را یدک میکشی باید پاسخگو باشی حالا دو دهه گذشته باشه یا یک دهه و سه سال چیزی را عوض نمیکنه که دنبال این ها باشیم . همه مسئولان گذشته و اکنون میاندورود باید جواب بدن که چرا هنوز برخی ادرات نیم بند در شهرستان فعالیت می کنند . چرا به میادورود به عنوان یک بچه سر راهی نگاه می شود و در کنار مرکز استان دیده نمی شویم . شما مشکلی ندرای که . مامردم عادی هزار تا مشکل داریم که باید حل بشود و الی آخر ....
نا شناس 28 دي 1402
نمایندگان مجلس در این ۴ سال هیچ اقدامی نه تنها برای میاندرود بلکه برای ساری هم نداشتند
نا شناس 28 دي 1402
دراین انتخابات مردم ساری ومیاندرود بنظرم باید یک نه محکم به مسببان فعلی وضع ساری ومیاندرود بگویند و افراد جدیدی را انتخاب کنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.